Het ware gezicht van de islam (en de wetenschap)

Geloven in God terwijl in en om ons heen inzichten voortdurend veranderen.
steph
Berichten: 56
Lid geworden op: 19-07-2010 22:22

Bericht door steph » 17-09-2010 23:07

Hoi Eelco:
Eelco schreef:Goed, we zijn er uit dat plagiaat strafbaar is
Plagiaat: niet altijd strafbaar. Schending auteursrechten: strafbaar. Verder met je eens.

Hoi Carel:
Carel schreef:de formule van Coca Cola, een van de grote geheimen uit de industrie
Da's niet auteursrecht: het gaat niet om de "tekst", maar puur om de technische inhoud. Dan ben je bij octrooien, utility models etc.

Hoi Fons:
Fons schreef:Om duidelijk te maken dat ik niet alles uit mijn duim zuig citeer ik voortdurend - zo letterlijk mogelijk vertalend - uit hun werk. Auteur en naam van het boek of artikel vermeld ik altijd trouwhartig.

Ik denk dat ik daarmee maar stop om niet de verdenking op me te laden dat ik aan het plagiëren ben
Maak het niet ingewikkelder als het is. Stukken citeren onder vermelding van bron om iets duidelijk te maken kan. Gehele teksten plakken en als je eigen laten doorgaan kan niet.

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 18-09-2010 12:37

steph schreef:Hoi Eelco:
Eelco schreef:Goed, we zijn er uit dat plagiaat strafbaar is
Plagiaat: niet altijd strafbaar. Schending auteursrechten: strafbaar. Verder met je eens.
OK, maar de oorspronkelijke schrijver leeft nog (denk ik), dus dan is het strafbaar. In het geval van het Reformatorisch Dagblad zeker, als ik hun legale blurb op hun website goed begrepen heb.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-09-2010 12:47

Hi Fons,
je schreef:Ik denk dat ik daarmee maar stop om niet de verdenking op me te laden dat ik aan het plagiëren ben.


Nee, niks! Gewoon lekker doorgaan
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

topic

Bericht door Juda » 12-05-2011 18:35

Hallo allemaal.

Ik denk dat de moslima uit het artikel, die zich bekeerde tot het Christendom, Atman vond in de Bijbel, maar de verkeerde conclusies trok uit dit besef.
Daar kan ze waarschijnlijk niets aan doen, aangezien de soort Islam waar in geloofde en waar zij mee te maken had erg orthodox is.
Ze kiest voor Christus, maar maakt de verkeerde aanname, dat ze denkt dat de Bijbel meteen waar is.
Dit is een misvatting, die mij begrijpelijk lijkt vanwege haar culturele verleden.

Verder heb ik heel veel respect voor haar, waar ze uit is gekomen en wat ze heeft bereikt.
het is niet niets om je familie op te moeten geven omdat ze je opeens dood willen.

Groet Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie