Geen debat over evolutie maar over de '6000 jaar oude aarde'

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Plaats reactie
carelvanheugten
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2010 12:57

Geen debat over evolutie maar over de '6000 jaar oude aarde'

Bericht door carelvanheugten » 08-07-2010 00:51

Het heeft even geduurd bij mij. Heel wat discussies over evolutie en creatie gevoerd. Me vaak geergerd aan de stijl die creationisten zich menen te moeten veroorloven.

Trucs, quote mining, de opponent beledigen, halve waarheden, oude koek als nieuw opdienen, ga zo maar door.

Ik ben opgegroeid in de wetenschap, ken de algemene relativiteitstheorie diepgaand, heb altijd discussies gevoerd over hoe de dingen in elkaar staken en heb daarbij felheid gepaard aan een zeker groeiend inzicht en daadoor ontstond mildheid over allerlei meningen en opvattingen. Leidend tot mijn huidige beroep: dat van bedrijfsfilosoof.

De manier waarop crea's het debat voeren gaat er heel anders aan toe, een flinke stelling poneren en dan de reacties die komen afschieten op oneigenlijke of gemakkelijk te ontkrachten gronden.

Evolutie is daarbij vrijwel altijd het mikpunt.

Dat zou ik graag willen wijzigen. Die 6000 jaar is wat mij betreft het mikpunt. Als je daarover begint is het al heel snel afgelopen met de discussie. Men weet dat ook, want daarvoor is geen enkele feitelijke grondslag te vinden.

Laten we daar dan ook maar eens heel duidelijk in zijn.

graag jullie reacties.

groet

Carel
Carel van Heugten

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 27-05-2011 00:39

duidelijk :P
hier valt niets meer aan toe te voegen, behalve wat wetenschappelijke argumenten die ik al in andere topics heb gezet.
die weet iedereen al.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie