HIER gaat het om:

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 06-06-2011 22:17

Peter T. schreef:Tjonge :)

Juda die totaal niet op mijn post ingaat en dan vraagt:
"1) op welke manier doe ik geen recht aan jouw post? leg uit waarom niet, hoe je daar bij komt, en wat er je er verkeerd aan vindt. " dezelfde arrogante en demanding toon als bijv. bij Dirk; en ook zonder argumenten stelt dat ik misleid ben door het creationisme, terwijl ik echt mijn eigen mening wel vorm;


Vinden jullie het heel erg dat ik NIEMAND serieus neem en daarom het er ook maar verder bij laat.

En allen "dank" voor het wéér molesteren van een discussie, HET wapen van evologen en naturalisten.

Arrogant:


Als ik terechte kritische vragen stel, ben ik dan arrogant?

Nee.

Ik vind het dan ook niet netjes van je, dat je me probeert te beledigen.
Graag wil ik het over de inhoud van mijn post hebben.
Daarnaast verwacht ik eerst een netjes excuus:

Ik voel me besodemieterd door je beschuldigingen.
Ik hou er niet van iets genoemd te worden dat ik duidelijk niet ben.
hou op mensen op dit forum steeds proberen te besodemieteren:
1) Met valse argumenten.
2) Met quote mines.
3) Met beschuldigingen, die niet waar zijn.
4) door mij met een goddeloze houding te benaderen.

dat is namelijk precies hoe Satan volgens mij te werk zou gaan.

Daar hou ik niet van.
Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 06-06-2011 22:32

carel schreef:
Juda schreef:Daarnaast (naar Peter) wil ik je graag zeggen dat ik je ijver voor God wel zie, en dat ik hoop dat je je openstelt voor kritiek op het Creationisme.
het einde van Creationisme hoeft niet meteen het einde van God te betekenen.
Helder lijkt me.
Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 06-06-2011 22:39

Hi Peter,

Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!
Waar ik niet veel van begrijp is je agressieve toon tegen alles en iedereen. Voorts zie ik niemand 'voor een ander denken', ook Juda niet.

Ik begrijp er dus echt niks van.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 06-06-2011 22:44

Peter T. schreef:
carel schreef:
Juda schreef:Daarnaast (naar Peter) wil ik je graag zeggen dat ik je ijver voor God wel zie, en dat ik hoop dat je je openstelt voor kritiek op het Creationisme.
het einde van Creationisme hoeft niet meteen het einde van God te betekenen.
Helder lijkt me.
Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!
Spiegeltje:
Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!



deze manier van gesprek-voering is duidelijk niet bevorderlijk voor de sfeer.
zullen we weer ingaan op de kern, namelijk jouw post en mijn argumenten daarop?
Ik wacht nog steeds op een kritische weerlegging, vrij van beledigingen, quote mines en verwijtende vragen.

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 07-06-2011 01:03

carel schreef:Hi Peter,

Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!
Waar ik niet veel van begrijp is je agressieve toon tegen alles en iedereen. Voorts zie ik niemand 'voor een ander denken', ook Juda niet.

Ik begrijp er dus echt niks van.
Die agressieve toon gebruikt Peter juist om geen inhoudelijke argumenten te geven. Die heeft hij nl. niet en het is ook dan veel makkelijker om te beledigen of een jij-bak te geven.

Er staan nl. nog tal van vragen en discussiepunten open. Genoeg om verder een prima discussie over te doen. Maar die laat Peter liggen. Ook omdat hij weet dat hij er geen inhoudelijke argumenten op heeft. Wat je dan krijgt is weer een zoveelste linkje van een of andere crea site of een sneer. Het is puur het afleiden van de daadwerkelijke discussie. En daar gaan crea's als Peter redelijk ver in.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 07-06-2011 07:23

carel schreef:Hi Peter,

Wat is daar helder aan? Juda knoop daar zaken aan elkaar voor mij, maar dat zie ik helemaal niet zo. Maar zo gaat het steeds, naturalisten zijn er keien in om te denken voor een ander. Nou dan kan hij net zo goed de discussie met zichzelf voeren. Succes ermee!
Waar ik niet veel van begrijp is je agressieve toon tegen alles en iedereen. Voorts zie ik niemand 'voor een ander denken', ook Juda niet.

Ik begrijp er dus echt niks van.
Ik ook niet Carel, en ik zie dat agressieve al helemaal niet. Zal ik het dan maar uitleggen?

"Daarnaast (naar Peter) wil ik je graag zeggen dat ik je ijver voor God wel zie, en dat ik hoop dat je je openstelt voor kritiek op het Creationisme.
het einde van Creationisme hoeft niet meteen het einde van God te betekenen." Aldus Juda

- of ik ijver voor God heb kan ik het beste zelf bepalen, Juda kent mij helemaal niet;

- kritiek op het creationisme; alsof ik me daarvoor open moet stellen; ik weet dat er binnen het crea heel veel stromingen zijn, net zoals bij evolutionisten; ik zie zowel evolutie als crea als een model, meer niet. Ik ben zelf heel eigenwijs aanhanger van Hoogerduijn maar ook van het waterdampgewelf, terwijl in crea land het waterdampgewelf omstreden is. Zo hoort het ook vind ik zelf en Bruinsma vindt dat ook. Inmiddels ben ik er wel achter dat Bruinsma gelijk heeft dat velen (hier) het evolutionisme als ideologie hebben omarmd. Vandaar de felle reacties die de discussie vaak uitlokt, Borger weet daar van mee te praten, en de reacties daar (Bastiaansen o.a. ) zijn werkelijk zéér, zéér schunnig.

En ik hou er al helemaal niet van als anderen, Juda in dit geval, even gaan samenvatten wat ik wel zou denken.

- het einde van het creationisme hoeft niet het einde van God te zijn; alsof het creationisme afgedaan heeft. Wat een onzin, het is springlevend, alleen al vanwege de enorme problemen die de evolutie theorie heeft. En ik snap al helemaal die constructie niet, dat in het onderhavige geval ik zou denken dat dit meteen het einde van God zou zijn.

Kom op zeg, ik vind het zonde van mijn tijd om op deze manier te discussieren. Dan besteed ik mijn tijd liever aan Determinist waar de kans op inhoud vele malen groter is.

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 07-06-2011 08:33

Ik ook niet Carel, en ik zie dat agressieve al helemaal niet. Zal ik het dan maar uitleggen?
Jij ziet niet de minachting die je hebt naar andere forumleden? Dat is toch wel bijzonder dan lees je je eigen posten dus nooit terug. Forumleden reageren eerst op je opvattingen niet eens op jou als persoon. En uiteraard zijn ze daar kritisch op, dit is nu eenmaal een debat forum. Maar als ze kritisch reageren op jouw opvattingen, reageer je meestal met een jij-bak, een minachting naar de persoon (hij/zij is dom, daar ga ik geen tijd aan besteden, scheldwoorden (die worden dan meestal verwijderd).

Als je iets dom vindt of iemand stuk tekst slecht vindt geef dan op zijn minst aan waarom je dat vindt. Kom dan op zijn minst ook met argumenten.
- of ik ijver voor God heb kan ik het beste zelf bepalen, Juda kent mij helemaal niet;
Nou waarom zou je anders keer op keer quote minen. De qoute van Gould bewust verdraaien. Heeft meer te maken met je eigen gelijk halen dan dat je nu zo'n ijver voor god hebt.
- kritiek op het creationisme; alsof ik me daarvoor open moet stellen; ik weet dat er binnen het crea heel veel stromingen zijn, net zoals bij evolutionisten; ik zie zowel evolutie als crea als een model, meer niet. Ik ben zelf heel eigenwijs aanhanger van Hoogerduijn maar ook van het waterdampgewelf, terwijl in crea land het waterdampgewelf omstreden is. Zo hoort het ook vind ik zelf en Bruinsma vindt dat ook. Inmiddels ben ik er wel achter dat Bruinsma gelijk heeft dat velen (hier) het evolutionisme als ideologie hebben omarmd. Vandaar de felle reacties die de discussie vaak uitlokt, Borger weet daar van mee te praten, en de reacties daar (Bastiaansen o.a. ) zijn werkelijk zéér, zéér schunnig.
Waar creationisme binnen het wetenschappelijke domein toegelaten wordt zou je best eens wat kritischer mogen zijn. Je zou dit kunnen voorkomen door een juiste scheiding aan te brengen tussen wetenschap en geloof. Een goede scheiding van geloofsbewijzen en wetenschappelijke bewijzen. De zwakte van Borger en Bruinsma is dat ze juist deze scheiding niet maken. En de meeste felle reacties komen van jouw kant. Bekijk eenvoudigweg je eigen posten eens. Die zijn zelfs zo fel geweest dat je op andere fora hebt verwijderd. Dus enige zelfreflectie heb je wel.
- het einde van het creationisme hoeft niet het einde van God te zijn; alsof het creationisme afgedaan heeft. Wat een onzin, het is springlevend, alleen al vanwege de enorme problemen die de evolutie theorie heeft. En ik snap al helemaal die constructie niet, dat in het onderhavige geval ik zou denken dat dit meteen het einde van God zou zijn.
Het creationisme heeft helemaal nooit een begin gehad in het wetenschappelijke domein. Dat moet het creationisme ook helemaal niet willen. Het startpunt van de 'theorie' gaat uit van dat god bestaat en dat is nu eenmaal niet te bewijzen. Creationisme zal dus altijd een geloof blijven. En dat is verder prima en idd springlevend in de VS.
Kom op zeg, ik vind het zonde van mijn tijd om op deze manier te discussieren. Dan besteed ik mijn tijd liever aan Determinist waar de kans op inhoud vele malen groter is.
Waarom reageer je dan in deze topic en niet in de speciaal voor jou en determinist aangemaakte topic. Als je de meeste forumleden toch inhoudloos vindt reageren, waarom reageer je dan hier?

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 07-06-2011 10:07

Hi Peter,
- kritiek op het creationisme; alsof ik me daarvoor open moet stellen; ik weet dat er binnen het crea heel veel stromingen zijn, net zoals bij evolutionisten; ik zie zowel evolutie als crea als een model, meer niet. Ik ben zelf heel eigenwijs aanhanger van Hoogerduijn maar ook van het waterdampgewelf, terwijl in crea land het waterdampgewelf omstreden is. Zo hoort het ook vind ik zelf en Bruinsma vindt dat ook. Inmiddels ben ik er wel achter dat Bruinsma gelijk heeft dat velen (hier) het evolutionisme als ideologie hebben omarmd. Vandaar de felle reacties die de discussie vaak uitlokt, Borger weet daar van mee te praten, en de reacties daar (Bastiaansen o.a. ) zijn werkelijk zéér, zéér schunnig.
Zeker, er zijn veel stromingen binnen het creationisme. Ik kom daar zo op terug. Je ziet creatie en evolutie als model. Geen probleem. En dat waterdampgewelf is een fraai verhaal waar je natuurlijk aanhanger van kunt zijn. Of het allemaal waar is doet eigenlijk niet zo heel veel ter zake. Ik geloof zelf ook in allerlei dingen die niet waar zijn, bijvoorbeeld Cohen die een verstandige opmerking maakt. Dat zie ik ook niet zo heel snel gebeuren. :)

Het probleem met het creationisme, ik zie eigenlijk 2 problemen, die je bij evolutie niet tegenkomt:

A) alle creationistische stromingen zijn schatplichtig aan de bijbel. En meteen kom je aan het grote probleem: hoe moet je die teksten uitleggen. ID stromingen, waar men er vaak wel van uit gaat dat de aarde miljarden jaren oud is, worden door de 'harde kern' niet serieus genomen. De letterlijken voeren feitelijk de boventoon in het debat in creationistische kring. En dat remt de acties en ook onderzoeken van de meer gematigden.

B) het creationisme, liever: de creationistische opvattingen, proberen voet aan de grond te krijgen in de wetenschappelijke (en de normale) wereld. Dit doen ze echter op een manier die door diezelfde wetenschappelijke wereld niet geaccepteerd wordt. En wat je wettelijk ook probeert af te dwingen, de wetenschappelijke wereld staat pal voor haar principes: alleen deugdelijk, toetsbaar onderzoek wordt toegelaten, de rest moet gewoon een deur verder.

Zijn er verschillende opvattingen binnen het evolutie-raamwerk? Als je kijkt naar de details, dan zeker. Veel details zijn niet bekend of er bestaan verschillende verklaringen voor. Maar bedenk dat binnen de evolutietheorie de variantie veel kleiner is dan bij de fysica van het heelal, daar moet nog maar even 96% van de samenstelling van het universum worden 'verklaard'.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 07-06-2011 17:12

Peter T. schreef:Ik ook niet Carel, en ik zie dat agressieve al helemaal niet.
Met Niels kan ik hier dus alleen maar uit concluderen dat je je eigen posts dus nooit terugleest. Het feit dat meerdere mensen je op je discussiestijl aangesproken hebben, er klachten over je ingediend zijn, sommigen excuses van je gevraagd (maar niet gekregen) hebben en meerdere posts door moderators verwijderd zijn ligt dus nooit aan jou maar altijd aan de anderen? Apart...
Peter T. schreef:- kritiek op het creationisme; alsof ik me daarvoor open moet stellen;
Veel duidelijker had je je standpunt niet kunnen maken. Als je je niet openstelt voor kritiek op het creationisme, wat doe je dan eigenlijk op een discussieforum?
Peter T. schreef:En ik snap al helemaal die constructie niet, dat in het onderhavige geval ik zou denken dat dit meteen het einde van God zou zijn.
Zal ik die dan even voor je uitleggen? De onderliggende constructie die (veel) creationisten maken is dat als genesis al niet waar is, waarom zou dan de rest van de bijbel nog wel waar zijn? En mijn vermoeden (gebaseerd op wat jij zowel hier als op het EO-forum zoal over de bijbel gepost hebt) is dat ook jij waarschijnlijk aan dit denkbeeld lijdt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

hetty
Berichten: 72
Lid geworden op: 31-01-2011 19:16

Bericht door hetty » 07-06-2011 20:18

PeterT. schreef:Ik ben zelf heel eigenwijs aanhanger van Hoogerduijn maar ook van het waterdampgewelf, terwijl in crea land het waterdampgewelf omstreden is. Zo hoort het ook vind ik zelf en Bruinsma vindt dat ook.
Het is wel hilarisch hoor. Stel je nou serieus dat creationisme voet aan de grond krijgt op wetenschappelijk mondiaal niveau. (eerst de chinezen en japanners overtuigen) Dan ben ik echt heel benieuwd naar de religieuze oorlog die tussen creationisten ontstaat.

En het zal me ook benieuwen hoe de wetenschap er daarna uit zal zien. haha.

Kunnen we daar niet een animatie van maken? (grapje)

Plaats reactie