Jesus would believe in evolution and so should you!

Discussie rond themas als evolutie en creatie
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-05-2011 21:23

Hi Juda,

ontlariseren is een zelf bedacht woord, het betekent: ergens de larie uithalen, ook bij religie dus. Religie kan blijven, maar de onzin zou eruit gehaald moeten worden.

En waarom ontlariseren op school onderwijzen? Simpel, omdat kinderen heel bevattelijk zijn voor allerlei soorten sprookjes. Als dat tot Hans en Grietje beperkt blijft is dat geen probleem. Als het ter ondersteuning van absolute waarheden is dan is dat slecht.

Kinderen doen er heel lang over om van die onzin af te komen, vandaar: Ontlariseer voordat het te laat is!!
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 25-05-2011 03:09

groot gelijk...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 30-05-2011 20:21

carel schreef:
Juda schreef:so hey, die wordt gefileerd!
Niet de persoon wordt hier gefileerd maar het gedachtegoed en de stijl van aanpak die daar omheen gebruikt wordt. Het is dus een discussie op argumenten en dat is heel goed te savoureren.

Hier heeft Dirk behoorlijk wat tijd aan besteed, want je moet die quotes wel weer terug zien te vinden.

Ik zou graag zien dat iemand van creationistische huize eens een poging deed om zelf tot een dergelijke post te komen. Dat zal niet gemakkelijk zijn, want de cultuur bij crea's en ID'ers is er niet op gericht om een discussie te voeren.
Tja Carel, die Dirk heeft héél veel tijd denk ik, en weinig andere leuke dingen te doen, dat kan bijna niet anders.

Of ik in zal gaan op zo'n JIJ bak? Welnee, waarom? Pure tijdsverspilling. Ik lees dat soort posten nog wel eens na, en dan denk ik ach, wat in- en in zielig.

Het probleem is namelijk dat hij zelf doet wat hij mij (vaak onterecht) verwijt: "Het probleem met creationisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Dirk ROEPT hier maar gewoon wat, niets meer.

"Het probleem met evolutionisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Daarom wordt het nooit wat op dit forum, en zeker niet met mensen als Dirk, Bosman en Flight, die keer op keer tonen geen enkele inhoudelijk bedoeling hebben en keer op keer tonen geen enkel respect te hebben, ondanks de "spelregels" hier.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 30-05-2011 21:37

Hi Peter,
Daarom wordt het nooit wat op dit forum, en zeker niet met mensen als Dirk, Bosman en Flight, die keer op keer tonen geen enkele inhoudelijk bedoeling hebben en keer op keer tonen geen enkel respect te hebben, ondanks de "spelregels" hier.
Ik vind dat je eens moet ophouden met dat 'het wordt nooit wat met dit forum'. Er worden goede discussies gevoerd. Daar kun je het mee oneens zijn, best, maar blijven zeggen dat het nooit wat wordt begint me de keel uit te hangen.

Punt uit
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 31-05-2011 16:28

Peter T. schreef:Tja Carel, die Dirk heeft héél veel tijd denk ik, en weinig andere leuke dingen te doen, dat kan bijna niet anders.
Wat ik allemaal wel en niet doe en leuk vind is niet relevant en doet niets af aan de argumenten die ik aandraag. Wat wel relevant is, is dat jij nu eens inhoudelijk gaat reageren op de vragen die aan je gesteld worden (o.a. in je debat met Determinist, maar ik heb er zelf ook meer dan genoeg gesteld).
Peter T. schreef:Of ik in zal gaan op zo'n JIJ bak? Welnee, waarom? Pure tijdsverspilling. Ik lees dat soort posten nog wel eens na, en dan denk ik ach, wat in- en in zielig.
Mocht dit op een post van mij slaan, geef dan even aan welke precies en waarom het zielig is (en waarom je dan bijvoorbeeld de hier verwijderde tekst niet zielig vindt). En belangrijker, geef een inhoudelijke weerlegging van de punten die ik aandraag. Als je dat tenminste kunt. Ik zie namelijk niet wat er zielig is aan posts waarin ik aantoon dat creationisten liegen, quote minen, of quotes van gerespecteerde wetenschappers verminken.
Peter T. schreef:Het probleem is namelijk dat hij zelf doet wat hij mij (vaak onterecht) verwijt: "Het probleem met creationisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"
Waar dan? Voorbeelden graag. Anders is het gewoon een loze claim.
Peter T. schreef:Dirk ROEPT hier maar gewoon wat, niets meer.
Nee Peter, ik roep dat niet, ik toon dat aan. CMI (waar jij o.a. stukken van knipt en plakt) heeft gewoon op zijn website staan dat wetenschap ondergeschikt is aan de Grote Boodschap. Of wou je dat soms ontkennen?
Peter T. schreef:"Het probleem met evolutionisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"
En nu nog de onderbouwing... Toon aan dat ik - en wetenschappers in het algemeen - niet geïnteresseerd ben in wetenschap.
Peter T. schreef:Daarom wordt het nooit wat op dit forum, en zeker niet met mensen als Dirk, Bosman en Flight, die keer op keer tonen geen enkele inhoudelijk bedoeling hebben en keer op keer tonen geen enkel respect te hebben, ondanks de "spelregels" hier.
Bedoel je soms het soort respect dat hier door de moderator is verwijderd?* Vooralsnog ben jij bij mijn weten namelijk degene die hier het vaakst over de schreef is gegaan (schelden, plagiaat, copyright-schending...) en het vaakst een waarschuwing heeft gekregen. En degene die consequent weigert zijn excuses aan te bieden, ook al is hem dat door meerdere personen verzocht. En degene die weigert verantwoording af te leggen over citaten die bewust door hem zelf veranderd zijn. En degene die er maar niet in slaagt de tegenstellingen in zijn eigen posts uit te leggen. En dan durf je het nog over respect en inhoud te hebben...

*) Ik wilde het eigenlijk niet meer opbrengen, maar nu je over een gebrek aan respect mijnerzijds begint kun je dat wel vergeten; vooral omdat jij vooralsnog geen concrete voorbeelden kunt geven waaruit mijn gebrek aan respect dan wel zou moeten blijken. Je zult het wel niet van mij aannemen, maar je moet eens serieus naar jezelf kijken en je afvragen of jij dat soort commentaar zou pikken. Volgens mij heb jij al discussies afgebroken voor heel wat mindere zaken. Dat zou te denken moeten geven...
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 01-06-2011 19:17

Peter T. schreef: Tja Carel, die Dirk heeft héél veel tijd denk ik, en weinig andere leuke dingen te doen, dat kan bijna niet anders.

Of ik in zal gaan op zo'n JIJ bak? Welnee, waarom? Pure tijdsverspilling. Ik lees dat soort posten nog wel eens na, en dan denk ik ach, wat in- en in zielig.

Het probleem is namelijk dat hij zelf doet wat hij mij (vaak onterecht) verwijt: "Het probleem met creationisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Dirk ROEPT hier maar gewoon wat, niets meer.

"Het probleem met evolutionisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Daarom wordt het nooit wat op dit forum, en zeker niet met mensen als Dirk, Bosman en Flight, die keer op keer tonen geen enkele inhoudelijk bedoeling hebben en keer op keer tonen geen enkel respect te hebben, ondanks de "spelregels" hier.
Wat een achterbakse post weer van Peter!
Dirk laat stelselmatig zien de knipsels van crea-sites die jij hier plemt te lezen en beargumenteerd te fileren. Je hoeft het forum maar een beetje te lezen om dit te zien. I.p.v. inhoudelijk te reageren op de argumentatie van Dirk krijgen we weer een post vol ad hominems aan het adres van Dirk...zonder onderbouwing, geen enkele.

Peter, lukt het je niet om met argumentatie te reageren?

Peter, lukt het je niet om de openstaande vraag van Determinist te beantwoorden in het speciaal voor jullie aangemaakt draadje?
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 01-06-2011 19:21

Flight schreef:
Peter T. schreef: Tja Carel, die Dirk heeft héél veel tijd denk ik, en weinig andere leuke dingen te doen, dat kan bijna niet anders.

Of ik in zal gaan op zo'n JIJ bak? Welnee, waarom? Pure tijdsverspilling. Ik lees dat soort posten nog wel eens na, en dan denk ik ach, wat in- en in zielig.

Het probleem is namelijk dat hij zelf doet wat hij mij (vaak onterecht) verwijt: "Het probleem met creationisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Dirk ROEPT hier maar gewoon wat, niets meer.

"Het probleem met evolutionisten is dan ook dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in wetenschap, maar in het aan anderen opdringen van hun Grote Boodschap"

Daarom wordt het nooit wat op dit forum, en zeker niet met mensen als Dirk, Bosman en Flight, die keer op keer tonen geen enkele inhoudelijk bedoeling hebben en keer op keer tonen geen enkel respect te hebben, ondanks de "spelregels" hier.
Wat een achterbakse post weer van Peter!
Dirk laat stelselmatig zien de knipsels van crea-sites die jij hier plemt te lezen en beargumenteerd te fileren. Je hoeft het forum maar een beetje te lezen om dit te zien. I.p.v. inhoudelijk te reageren op de argumentatie van Dirk krijgen we weer een post vol ad hominems aan het adres van Dirk...zonder onderbouwing, geen enkele.

Peter, lukt het je niet om met argumentatie te reageren?

Peter, lukt het je niet om de openstaande vraag van Determinist te beantwoorden in het speciaal voor jullie aangemaakt draadje?
Het idee alleen al dat ik hier tijd aan zou besteden! :D :D :D

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 01-06-2011 19:48

Peter T. schreef:Het idee alleen al dat ik hier tijd aan zou besteden! :D :D :D
Flight schreef:Peter, lukt het je niet om met argumentatie te reageren?
Een groter bewijs dat mijn vraag met 'nee' moet worden beantwoordt kan er door jezelf niet gegeven worden! Best knap.

Wil je nog iets op dit forum Peter? Misschien in relatie met m'n (tot op heden onbeantwoorde) tweede vraag?
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 01-06-2011 19:48

Peter T. schreef:Het idee alleen al dat ik hier tijd aan zou besteden! :D :D :D
Dat heb je anders net wel gedaan, door deze post te typen. En gezien dat je normale posts meestal ook uit niet veel meer dan het copy-pasten van een link of een schrijfsel van PB bestaan, vind ik het typen van deze zin voor jouw doen dus nog best tijd-intensief... 8)

Maar voor de verandering ben ik het eens een keer met je eens; het idee dat je zou reageren op inhoudelijke vragen die aan je gesteld worden* lijkt inderdaad helaas met de dag bespottelijker te worden... :?

*) Bijvoorbeeld door Determinist in de speciaal voor jullie geopende draad, maar ik heb natuurlijk ook meer dan voldoende vragen gesteld, en natuurlijk niet te vergeten Carels vraag der vragen waar reacties jouwerzijds verdacht afwezig zijn...
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 01-06-2011 20:21

Dirk schreef:
Peter T. schreef:Het idee alleen al dat ik hier tijd aan zou besteden! :D :D :D
Dat heb je anders net wel gedaan, door deze post te typen. En gezien dat je normale posts meestal ook uit niet veel meer dan het copy-pasten van een link of een schrijfsel van PB bestaan, vind ik het typen van deze zin voor jouw doen dus nog best tijd-intensief... 8)

Maar voor de verandering ben ik het eens een keer met je eens; het idee dat je zou reageren op inhoudelijke vragen die aan je gesteld worden* lijkt inderdaad helaas met de dag bespottelijker te worden... :?

*) Bijvoorbeeld door Determinist in de speciaal voor jullie geopende draad, maar ik heb natuurlijk ook meer dan voldoende vragen gesteld, en natuurlijk niet te vergeten Carels vraag der vragen waar reacties jouwerzijds verdacht afwezig zijn...
Ach toch, wat is het toch moeilijk als je te maken krijgt met wat je zelf doet. Als ik zie hoe stelselmatig mijn vragen niet beantwoord worden, normale wetenschappelijke issues smalend weggewuifd worden onder de mat van het creationisme, waarom zou ik dan nog ooit een vraag van jou beantwoorden. Dat ga ik dus niet doen.

Wat ontroerend dat jullie je zorgen maken om mijn discussie met Determinist. Dat hoeft niet hoor, Determinist en ik gaan op ons moment verder. Toedeledoki.

Gaan jullie nou ook nog een zinvolle discussie voeren Dirk? Of is er niemand om het mee oneens te zijn?

Plaats reactie