Jesus would believe in evolution and so should you!

Discussie rond themas als evolutie en creatie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Jesus would believe in evolution and so should you!

Bericht door FonsV » 23-05-2011 16:29

Dag Juda,
Je schreef:van die dag of ure weet niemand, Zelfs de Zoon niet, maar de Vader alleen.
Daar kijk ik in dit geval toch wel een beetje vreemd van op. :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: Jesus would believe in evolution and so should you!

Bericht door carel » 23-05-2011 16:34

FonsV schreef:Dag Juda,
Je schreef:van die dag of ure weet niemand, Zelfs de Zoon niet, maar de Vader alleen.
Daar kijk ik in dit geval toch wel een beetje vreemd van op. :?

Groeten.

Fons.
Hey Fons, leef je nog na doomsday? (of na de verkiezing van de eerste kamer, hetgeen op hetzelfde neerkomt??)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 23-05-2011 18:38

tja fons...
Het ( de bedenkers van de boodschap op dat bord ) zijn mensen die spreken over zaken waar ze geen verstand van hebben...
en wees blij, ze hebben het weer eens mis ;)
Stel je voor dat ze gelijk hadden? :lol:
dan kon je dit niet meer lezen :wink:
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Jesus would believe in evolution and so should you!

Bericht door FonsV » 23-05-2011 19:05

Dag Carel,
Je schreef:...leef je nog na doomsday?
Weer een reden om alles niet te geloven wat als zodanig wordt voorgehouden. Ik leef kennelijk nog. :)

Overigens... eisen dat de voorspellende dominee zijn excuses aanbiedt... is dat niet wat teveel eer?

Om reden van de van de eerste-kamerverkiezing de dag van vandaag duiden als doomsday is voor mij een staaltje van bijbelachtige beeldspraak. Of... is ook dat als profetie bedoeld?

We zullen wel zien. Wanneer? Ík kan geen datum noemen. :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 23-05-2011 20:06

Hi Fons,

Weer een reden om alles niet te geloven wat als zodanig wordt voorgehouden. Ik leef kennelijk nog.

Overigens... eisen dat de voorspellende dominee zijn excuses aanbiedt... is dat niet wat teveel eer?

Om reden van de van de eerste-kamerverkiezing de dag van vandaag duiden als doomsday is voor mij een staaltje van bijbelachtige beeldspraak. Of... is ook dat als profetie bedoeld?
Van mij hoeft die dominee niks te doen. Ik vond het wel grappig en ik hoop natuurlijk stilletjes dat er hier en daar war dieharts zijn die eens wat kritischer tegen dit soort larie aanngaan kijken. Het is nota bene 2011 zeg.

En wat die eerste Kamer betreft, dat was een geintje. Wel heeft die SGP het voor elkaar gekregen dat blasfemie in het wetboek blijft staan. Dat weer wel.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 23-05-2011 22:24

carel schreef:Hi Fons,

Weer een reden om alles niet te geloven wat als zodanig wordt voorgehouden. Ik leef kennelijk nog.

Overigens... eisen dat de voorspellende dominee zijn excuses aanbiedt... is dat niet wat teveel eer?

Om reden van de van de eerste-kamerverkiezing de dag van vandaag duiden als doomsday is voor mij een staaltje van bijbelachtige beeldspraak. Of... is ook dat als profetie bedoeld?
Van mij hoeft die dominee niks te doen. Ik vond het wel grappig en ik hoop natuurlijk stilletjes dat er hier en daar war dieharts zijn die eens wat kritischer tegen dit soort larie aanngaan kijken. Het is nota bene 2011 zeg.

En wat die eerste Kamer betreft, dat was een geintje. Wel heeft die SGP het voor elkaar gekregen dat blasfemie in het wetboek blijft staan. Dat weer wel.

op zich ook wel raar dat dat ergens in een wetboek staat. Hoe vaak wordt daar iemand voor veroordeeld. En hoe vaak wordt het woord door god in combinatie met een scheldwoord door een gemiddeld mens uitgesproken.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 23-05-2011 22:37

Hi Niels,
op zich ook wel raar dat dat ergens in een wetboek staat. Hoe vaak wordt daar iemand voor veroordeeld. En hoe vaak wordt het woord door god in combinatie met een scheldwoord door een gemiddeld mens uitgesproken.
Dat stamt uit een heel andere tijd. Waarin de meeste mensen een geloof beleden. En, inderdaad, vroeger werd er veel meer gevloekt, gvd dan, dan nu. Ik zag laatst een oud mannetje dat heel frequent vloekte. Nu hanteren mensen andere krachttermen. Natuurlijk moet die wettelijke bepaling eruit. Dat de vvd die handtekening weghaalde was natuurlijk puur om politieke redenen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 23-05-2011 22:41

carel schreef:Hi Niels,
op zich ook wel raar dat dat ergens in een wetboek staat. Hoe vaak wordt daar iemand voor veroordeeld. En hoe vaak wordt het woord door god in combinatie met een scheldwoord door een gemiddeld mens uitgesproken.
Dat stamt uit een heel andere tijd. Waarin de meeste mensen een geloof beleden. En, inderdaad, vroeger werd er veel meer gevloekt, gvd dan, dan nu. Ik zag laatst een oud mannetje dat heel frequent vloekte. Nu hanteren mensen andere krachttermen. Natuurlijk moet die wettelijke bepaling eruit. Dat de vvd die handtekening weghaalde was natuurlijk puur om politieke redenen.
Ja financiele argumenten spelen nu eenmaal een belangrijkere rol dan morele argumenten bij dit kabinet. Maar dat wisten we allang.

hetty
Berichten: 72
Lid geworden op: 31-01-2011 19:16

Bericht door hetty » 24-05-2011 17:58

Carel schreef:Van mij hoeft die dominee niks te doen. Ik vond het wel grappig en ik hoop natuurlijk stilletjes dat er hier en daar war dieharts zijn die eens wat kritischer tegen dit soort larie aanngaan kijken. Het is nota bene 2011 zeg.
Denk het niet. Afgelopen weekend Familieweekend gevierd waarvan de helft diehard christenen. Ze vonden het wel erg dat een christen dat soort voorspellingen doet, want het zet het christendom in een slecht daglicht. Verder nog even diehard als daarvoor. Elk jaar iets erger zelfs sinds contacten met een amerikaanse dominee.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-05-2011 18:42

hetty schreef:
Carel schreef:Van mij hoeft die dominee niks te doen. Ik vond het wel grappig en ik hoop natuurlijk stilletjes dat er hier en daar war dieharts zijn die eens wat kritischer tegen dit soort larie aanngaan kijken. Het is nota bene 2011 zeg.
Denk het niet. Afgelopen weekend Familieweekend gevierd waarvan de helft diehard christenen. Ze vonden het wel erg dat een christen dat soort voorspellingen doet, want het zet het christendom in een slecht daglicht. Verder nog even diehard als daarvoor. Elk jaar iets erger zelfs sinds contacten met een amerikaanse dominee.
Natuurlijk heb je gelijk. Ik bekijk dit soort dingen echter met enige humor, dat houdt me staande. En die Harold Camping heeft nu doomsday voor 21 oktober aangekondigd. Bedenk dat mensen op grond van deze kul alles hebben verkocht, zeker dat ze waren dat deze prut van Camping uit zou komen. Het is echt niet te geloven hoe beïnvloedbaar mensen zijn.

Jouw familie heeft gelijk. Wel is het raadzaam dat ze nog een beetje verder kijken, er is nog oele genoeg op te ruimen. En een massief aantal standpunten ten principale te vernieuwen, zoals over homo's en zo. Niet deze Camping stelt het christendom in een kwaad daglicht, maar de rabiate standpunten van vrienden als de CU en vooral de SGP. Laatst heeft die laatste partij de benoeming van een vrouw (Almere?) afgestemd. Daar zou het over moeten gaan, ook, want natuurlijk is dat doomsday gedoe larie. Dat deze coalitie het moet hebben van de steun van deze partij in d 1e Kamer stemt me eindeloos droef.

vandaar: op alle scholen: een cursus ontlariseren!
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie