Jesus would believe in evolution and so should you!

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 08:20

so hey, die { Toevoeging: zijn idee }wordt gefileerd!
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-05-2011 10:44

Juda schreef:so hey, die wordt gefileerd!
Niet de persoon wordt hier gefileerd maar het gedachtegoed en de stijl van aanpak die daar omheen gebruikt wordt. Het is dus een discussie op argumenten en dat is heel goed te savoureren.

Hier heeft Dirk behoorlijk wat tijd aan besteed, want je moet die quotes wel weer terug zien te vinden.

Ik zou graag zien dat iemand van creationistische huize eens een poging deed om zelf tot een dergelijke post te komen. Dat zal niet gemakkelijk zijn, want de cultuur bij crea's en ID'ers is er niet op gericht om een discussie te voeren.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 15:18

ja precies... het gedachtegoed.
Ik zeg het wat ongelukkig :oops:
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-05-2011 15:47

Is prima Juda.

Ik ben redelijk scherp op dat onderscheid, is het de man of de bal. Op de man spelen is iets wat ik Dirk nimmer zie doen. Hij gebruikt argumenten, formuleert het in eigen woorden en legt de vinger op de goede plaatsen. Ik kan me zo voorstellen dat het daartegen niet gemakkelijk debatteren is.

Toch zou ik dat graag zien, net zo goed als ik dat debat tussen Peter en Determinist graag zou zien beginnen.

Ongeduldig Carel?? :twisted:

Beetje wel inmiddels...
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 16:17

ik ben ook ongeduldig, Carel:
(w8en...w8en...w8en...)

denk je dat er nog iets van komt?

oh ja... ik geef licht.
Ik zit nu aan een blauw drankje te drinken.
is iets nieuws van gazeuse...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-05-2011 16:37

ik ben ook ongeduldig, Carel:
(w8en...w8en...w8en...)

denk je dat er nog iets van komt?

oh ja... ik geef licht.
Ik zit nu aan een blauw drankje te drinken.
is iets nieuws van gazeuse...
Ik denk zeker dat dat debat er nog komt. Het is soms een tijdje stil en dan gaat het weer verder. Maak ik me geen zorgen om.

Oh dat drankje, welnu ik heb wel eens blauw gezien van een wit drankje (met ijs, dat wel)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 17:51

lol... 8)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 22-05-2011 10:21

Dirk schreef: *) "De Bijbel garandeerd[sic!] het..."Afbeelding
Met angst en beven, gekluisterd aan de TV, de laptop op schoot, het survivalpakket ready for use naast me liggend heb ik gisteren de dag doorgebracht. Groot was mijn vreugde toen ik vanmorgen wakker werd en de wereld er nog net zo uitzag als voorheen. Geen allesverwoestende aardbeving, geen 'rapture'...doomsday is doomed.

De bijbel is dan wellicht toch te vergelijken met een heel oud karretje...je hebt met beiden garantie tot de deur. :wink:
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 22-05-2011 11:10

och ja, de Bijbel zegt dan ook helemaal niet WANNEER de wereld vergaat.
van die dag of ure weet niemand, Zelfs de Zoon niet, maar de Vader alleen.

Dus het is ook nog eens niet waar wat ze zeggen :P 8)

ik weet nog een leuke:
Een doomsday voorspelling die over datum is, is nooit grappig :P :lol:
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 22-05-2011 11:56

Hi Flight,
Met angst en beven, gekluisterd aan de TV, de laptop op schoot, het survivalpakket ready for use naast me liggend heb ik gisteren de dag doorgebracht. Groot was mijn vreugde toen ik vanmorgen wakker werd en de wereld er nog net zo uitzag als voorheen. Geen allesverwoestende aardbeving, geen 'rapture'...doomsday is doomed.
Jawel, mijn favoriete wijnglas flikkerde gisteren van de tafel. Noem dat maar geen doomsday zeg 8) :lol:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie