Question evolution

Discussie rond themas als evolutie en creatie
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-05-2011 21:04

Flight schreef:Ergo; een aarde van 4,5 miljard oud en de evolutietheorie (maar niet beperkt tot alleen deze twee) moeten, kosten wat het kost, op alle fronten en met bijna alle middelen bestreden worden en niet omdat de wetenschap achter die twee niet zou deugen...nee, omdat het volgens de crea's niet in de letterlijke interpretatie van de bijbel past, een eeuwenoud boek. Heren en dames creationisten: science is NOT backwards compatible with the bible...en dat heet, met een mooi Nederlands woord, vooruitgang!
Eens, laten we dit even doortrekken.

Een suggestie aan creationisten:

- gooi dat navigatiesysteem uit je auto, van je telefoon, uit je iPad/iPhone/Blackberry, want de werking van die dingen is gebaseerd op de goddeloze algemene relativiteitstheorie, van rabiaat Einstein. Een van de krachtige fundamenten ook voor een 13,7 miljard jaar oud heelal. Ik kan het simpel stellen: Geen 13,7 miljard jaar oud (waarneembaar) universum, dan ook geen iPhone. Motto: Stop een duif onder je trui, dan kun je altijd melden waar je bent.
- ga vooral niet naar een ziekenhuis, laat je nergens voor behandelen want 80-90% van die behandelingen zijn gebaseerd op de evolutietheorie (en de genetica). Geen bestrijdingsmiddelen tegen virussen, want die dingen zijn ook schepsels die hun gang mogen gaan
- Ga niet vliegen, die dingen barsten van de non-bijbelse kennis, duivelse dingen eigenlijk en de Bijbel heeft het er ook nergens over, simpel, ze bestaan dus niet
- En als iemand zegt dat hij gevlogen heeft zeg dan: allemaal perceptie, allemaal inbeelding
- Geen internet, geen TV, gewoon met je gebreide kaartspel voor de deur. Al die andere dingen zijn gebaseerd op die verderfelijke wetenschap
- Geen auto, geen verwarming, daar staat allemaal niks over in de Bijbel en dus bestaat het niet
- Doe aan zelfkastijding, je hebt nu immers tijd genoeg

Lijkt je dat geen aardig manifest?
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 13-05-2011 21:29

carel schreef:Een suggestie aan creationisten:
Je bedoelt dat creationisten zo'n soort leven zouden moeten leiden?

Afbeelding
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 13-05-2011 22:42

carel schreef:
Flight schreef:Ergo; een aarde van 4,5 miljard oud en de evolutietheorie (maar niet beperkt tot alleen deze twee) moeten, kosten wat het kost, op alle fronten en met bijna alle middelen bestreden worden en niet omdat de wetenschap achter die twee niet zou deugen...nee, omdat het volgens de crea's niet in de letterlijke interpretatie van de bijbel past, een eeuwenoud boek. Heren en dames creationisten: science is NOT backwards compatible with the bible...en dat heet, met een mooi Nederlands woord, vooruitgang!
Eens, laten we dit even doortrekken.

Een suggestie aan creationisten:

- gooi dat navigatiesysteem uit je auto, van je telefoon, uit je iPad/iPhone/Blackberry, want de werking van die dingen is gebaseerd op de goddeloze algemene relativiteitstheorie, van rabiaat Einstein. Een van de krachtige fundamenten ook voor een 13,7 miljard jaar oud heelal. Ik kan het simpel stellen: Geen 13,7 miljard jaar oud (waarneembaar) universum, dan ook geen iPhone. Motto: Stop een duif onder je trui, dan kun je altijd melden waar je bent.
- ga vooral niet naar een ziekenhuis, laat je nergens voor behandelen want 80-90% van die behandelingen zijn gebaseerd op de evolutietheorie (en de genetica). Geen bestrijdingsmiddelen tegen virussen, want die dingen zijn ook schepsels die hun gang mogen gaan
- Ga niet vliegen, die dingen barsten van de non-bijbelse kennis, duivelse dingen eigenlijk en de Bijbel heeft het er ook nergens over, simpel, ze bestaan dus niet
- En als iemand zegt dat hij gevlogen heeft zeg dan: allemaal perceptie, allemaal inbeelding
- Geen internet, geen TV, gewoon met je gebreide kaartspel voor de deur. Al die andere dingen zijn gebaseerd op die verderfelijke wetenschap
- Geen auto, geen verwarming, daar staat allemaal niks over in de Bijbel en dus bestaat het niet
- Doe aan zelfkastijding, je hebt nu immers tijd genoeg

Lijkt je dat geen aardig manifest?
Goedkoop en totaal OFF TOPIC en Carel onwaardig. TE triest voor woorden.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 13-05-2011 22:43

carel schreef:
Flight schreef:Ergo; een aarde van 4,5 miljard oud en de evolutietheorie (maar niet beperkt tot alleen deze twee) moeten, kosten wat het kost, op alle fronten en met bijna alle middelen bestreden worden en niet omdat de wetenschap achter die twee niet zou deugen...nee, omdat het volgens de crea's niet in de letterlijke interpretatie van de bijbel past, een eeuwenoud boek. Heren en dames creationisten: science is NOT backwards compatible with the bible...en dat heet, met een mooi Nederlands woord, vooruitgang!
Eens, laten we dit even doortrekken.

Een suggestie aan creationisten:

- gooi dat navigatiesysteem uit je auto, van je telefoon, uit je iPad/iPhone/Blackberry, want de werking van die dingen is gebaseerd op de goddeloze algemene relativiteitstheorie, van rabiaat Einstein. Een van de krachtige fundamenten ook voor een 13,7 miljard jaar oud heelal. Ik kan het simpel stellen: Geen 13,7 miljard jaar oud (waarneembaar) universum, dan ook geen iPhone. Motto: Stop een duif onder je trui, dan kun je altijd melden waar je bent.
- ga vooral niet naar een ziekenhuis, laat je nergens voor behandelen want 80-90% van die behandelingen zijn gebaseerd op de evolutietheorie (en de genetica). Geen bestrijdingsmiddelen tegen virussen, want die dingen zijn ook schepsels die hun gang mogen gaan
- Ga niet vliegen, die dingen barsten van de non-bijbelse kennis, duivelse dingen eigenlijk en de Bijbel heeft het er ook nergens over, simpel, ze bestaan dus niet
- En als iemand zegt dat hij gevlogen heeft zeg dan: allemaal perceptie, allemaal inbeelding
- Geen internet, geen TV, gewoon met je gebreide kaartspel voor de deur. Al die andere dingen zijn gebaseerd op die verderfelijke wetenschap
- Geen auto, geen verwarming, daar staat allemaal niks over in de Bijbel en dus bestaat het niet
- Doe aan zelfkastijding, je hebt nu immers tijd genoeg

Lijkt je dat geen aardig manifest?
Goedkoop en totaal OFF TOPIC en Carel onwaardig. TE triest voor woorden.

Ik heb te doen met Flight, hij doet precies wat hij anderen onterecht verwijt.

HOE diep kun je zakken als mens???

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-05-2011 22:44

Als ze zichzelf serieus nemen wel. Dit is een voertuig van een geloofsgemeenschap die wel naar de letter leeft. Daar kan ik respect voor hebben. Harrison Ford speelde ooit in de film Witness, waarin een Amish gemeenschap enigszins voor het voetlicht werd gebracht.

Dit is een Amish karretje, lijkt behoorlijk op jouw foto:

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish

Maakte behoorlijk indruk op me. Niet dat ik ooit als Amish door het leven zal gaan, zeker niet, maar ze nemen hun (zeer strikte protestantse) uitgangspunten wel heel serieus. Ze proberen voor zover ik weet anderen niet te bekeren, zijn naar mijn weten vredelievend. Proberen hun gedachtegoed niet in het onderwijssysteem te persen.

Tot dusverre geen probleem dus.

Enige punt - en dat weegt wel weer heel zwaar - is dat kinderen geen keuze krijgen. Dat worden ook Amish en dat kan natuurlijk weer van geen kanten.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 13-05-2011 22:47

carel schreef:Als ze zichzelf serieus nemen wel. Dit is een voertuig van een geloofsgemeenschap die wel naar de letter leeft. Daar kan ik respect voor hebben. Harrison Ford speelde ooit in de film Witness, waarin een Amish gemeenschap enigszins voor het voetlicht werd gebracht.

Dit is een Amish karretje, lijkt behoorlijk op jouw foto:

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish

Maakte behoorlijk indruk op me. Niet dat ik ooit als Amish door het leven zal gaan, zeker niet, maar ze nemen hun (zeer strikte protestantse) uitgangspunten wel heel serieus. Ze proberen voor zover ik weet anderen niet te bekeren, zijn naar mijn weten vredelievend. Proberen hun gedachtegoed niet in het onderwijssysteem te persen.

Tot dusverre geen probleem dus.

Enige punt - en dat weegt wel weer heel zwaar - is dat kinderen geen keuze krijgen. Dat worden ook Amish en dat kan natuurlijk weer van geen kanten.
Alsof kinderen van atheisten een keuze krijgen? Zodra zij een geloof kiezen horen ze er ook niet meer bij..... Kijk maar hoe verachtelijk Flight en anderen over een geloof doen.......

ZIEN jullie de zaken nog wel duidelijk?

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 13-05-2011 22:54

Peter schreef:Ik heb te doen met Flight, hij doet precies wat hij anderen onterecht verwijt.


Care to elaborate Peter??? Bij gebrek aan enige argumentatie van jouw hand zijn het slechts holle woorden...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 13-05-2011 22:58

Flight schreef:
Peter schreef:Ik heb te doen met Flight, hij doet precies wat hij anderen onterecht verwijt.


Care to elaborate Peter??? Bij gebrek aan enige argumentatie van jouw hand zijn het slechts holle woorden...
Hahaha, sorry hoor, de enige die zich bedient van holle woorden en retoriek ben jijzelf.

Lezen is erg moeilijk hè? En in de spiegel kijken ook!

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 13-05-2011 22:59

Peter T. schreef:
Flight schreef:
Peter schreef:Ik heb te doen met Flight, hij doet precies wat hij anderen onterecht verwijt.


Care to elaborate Peter??? Bij gebrek aan enige argumentatie van jouw hand zijn het slechts holle woorden...
Hahaha, sorry hoor, de enige die zich bedient van holle woorden en retoriek ben jijzelf.

Lezen is erg moeilijk hè? En in de spiegel kijken ook!
Jammer Peter, erg jammer. Een nogal armoedige reply van je...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-05-2011 23:01

Peter schreef:Alsof kinderen van atheisten een keuze krijgen? Zodra zij een geloof kiezen horen ze er ook niet meer bij..... Kijk maar hoe verachtelijk Flight en anderen over een geloof doen.......

ZIEN jullie de zaken nog wel duidelijk?
Voor mijzelf sprekend: Steeds duidelijker.

En nog dit: Als mensen zelf voor een geloof kiezen dan zal dat geaccepteerd en gerespecteerd worden. Ik ken genoeg mensen die zelf niet geloven en waar een of meer kinderen een geloof heeft gevonden. Daar wordt heel respectvol mee omgegaan. Sterker, ze vinden het prachtig. Zolang geloof maar de plaats heeft die het zou moeten hebben: ter verrijking van het (ziele)leven van de persoon in kwestie. Wat je zegt is dus niet waar, althans ik heb het nooit meegemaakt.

Flight doet niet verachterlijk over geloof. Hij is kritisch. En legt de vinger wel erg vaak op de zere plek.

Oh ja, laatst is er een deel van jouw post verwijderd. Een uitspraak die ik later toch nog onder ogen kreeg. De passage was al verwijderd toen ik je post las namelijk.

Ik schrok me dood.

Ik heb maar een reactie naar jou toe:

Dat kon dus echt van geen kanten!

En ik vind ook dat je je excuses naar Dirk moet maken.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie